Tuesday, April 04, 2006

Mapy

Označil jsem si na ní souřadnice od Panamského průplavu k Markézám a zanesl do nich Galapágy a všechny ostrovy dále na sever, na něž jsem si dokázal vzpomenout. Potom jsem zakreslil loxodromu z Markéz k průplavu, naši vlastní polohu a plánovanou trasu k pásmu tišin neboli Koňským šířkám. „Za několik dní bychom měli protnout další možnou lodní cestu," poznamenal jsem. Robin se mi naklonil přes rameno a studoval moje drobné klikyháky. „Jak daleko máme k zemi?" zeptal se. „To budu muset přenést mapu do jiného měřítka," řekl jsem, „ale tady jasně vidíš, že nezahlédneme-li žádnou loď na trase od průplavu na západ, nebudeme mít další šanci, dokud nezkřížíme lodní trasu ze Severní Ameriky do Peru a Chile, ale to se nejdřív musíme dostat na východ od Galapág!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home