Sunday, January 22, 2006

Druhá noc

„Nakreslím ti ráno mapu," řekl jsem a zavrtěl se, abych našel pohodlnější lůžko pro hlavu. Žádné jsem nenahmátl. Neil a Sandy měli nohy natažené prese mne a pod sebou jsem cítil louži mořské vody, která prosakovala trhlinou ve dně člunu a shromažďovala se mi přímo pod zadkem. „Podej mi houbu a vylejvák," zamumlal jsem k Lyn, chystající se převzít hlídku, a když mi je mlčky podala, naše ruce se potmě dotkly a krátce se spojily v němém porozumění. Když bylo pode mnou opět sucho, natáhl jsem se a dlouho do noci přemýšlel, za kolik dní můžeme doplout k pásmu tišin, a jaké máme vyhlídky, že lam bude pršet, tohle cvičení mě mělo zaneprazdňovat se vzrůstající naléhavostí, jak se naše skrovné zásoby plechovek s vodou postupně tenčily. Robin před odchodem ze své hlídky bezmocně funěl do nafukovací hadičky, ale člun byl ještě dost splasklý, a tak jsem zastrčil konec hadičky do úst ;i důkladně jsem ji z obou stran profoukl; však to Robinovi půjde lip, až přijde, jak na to.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home