Tuesday, January 31, 2006

3. Den

Moje hlídka, pokrývající hodiny ranního rozbřesku, začala pod jasnou oblohou, ale když slunce vytáhlo mraky, vítr od jihu opět zesílil íi přivál vysoké nadýchané kumuly, růžové na vrcholcích a s šedými základnami, jež se zdály těžké na sprchnutí. Sotvaže se rozednilo, přitáhl jsem (jolu a přelezl na její palubu, abych prohlédl upevnění plachty a stehy, nichž jeden se během noci uvolnil. Zatímco jsem přivazoval steh, zahlédl jjsem pod dřevěnou bedničkou u sedačky cosi malého a černého. Sklonil jsem se a sebral náš první příspěvek moře, asi deseticentimetrovou létající rybu. Vyvrhnul jsem ji, zbavil šupin a podal Lyn, která byla nyní již vzhůru, ;iby ji dala marinovat do trošky citrónové šťávy. Uvařit jsme ji samozřejmě icmohli. O hodinu později, o sedmé, jsme každý posnídali kousek ryby jchucené citrónovou šťávou, po čemž následoval i plátek chroupavé cibule doušek vody. Gumový člun se začal opět divoce zmítat, jak stoupal na iřcbeny vzedmutých vln a prudce se propadal do prohlubní mezi nimi. našemu zklamání postihla Neila a Robina opět mořská nemoc, a třebaže Jsme jim nabízeli prášky, rozhodli se obejít se bez nich a raději se snažit přivyknout pohybům člunu. Před záď gumového člunu se začaly lámat vlny a při mrtvých vlnách /ysokých až šest metrů se zdálo, že nám nastává zlý den. Ednamair se silně ^táčela pod nárazy větru do plachty a pevně napínala vlečné lano, zdvihajíc c chvílemi nad hladinu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home