Monday, November 20, 2006

Co by kdo jedl

Večer jsme nevypili ani kapku vody, jenom dvojčata dostala trochu. Pod přibývajícími hvězdami jsme si pak povídali o dobrotách, které bychom si dali k snědku. Rozhodl jsem se pro čerstvý ovocný salát a zmrzlinu, Lyn si vybrala meruňkový kompot, Robin jahody, zmrzlinu a mléko, Douglas totéž co já, Neil zmrzlinu s čokoládou a Sandy čerstvé ovoce, zmrzlinu a mléko — konve ledově vychlazeného mléka. Když jsem pak později přebíral stráž od Douglase, popsal mi do všech podrobností lahůdku, kterou si vysnil za své hlídky. „Vezmeš ananasový meloun," vykládal, „odřízneš vršek, vybereš jádra a máš z něho jakousi mísu. Dáš meloun vychladit a dovnitř pak přijde kupa zmrzliny, na kterou nandáš jahody, maliny, pokrájená jablka, hrušky, pomeranče, broskve a grapefruity — takové ty sladší, no a taky třešně a hroznové víno, až je meloun úplně plný. Nakonec to poleješ citrónovým sirupem a ozdobíš strouhanou čokoládou a ořechy. No a potom," řekl se zasněným výrazem, „potom to sníš!" „Dám si taky jeden," řekl jsem a vzal mu z ruky plné boláků vylejvák. Pohlédl jsem na oblohu, na severovýchodě zamlžoval hvězdy jemný závoj cirostratu. „Tak se mi zdá, že by ráno mohlo sprchnout." Pocítil jsem, jak se mu ve tmě ulevilo. „Já to vydržím, i když nebude, táti," pronesl rozvážně. Začal jsem mechanicky vylévat vodu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home